The Potential of Collaborative Solutions to Improve Management of California (U.S.) Wildlands, by Sen. Scientist Dr. Max Eriksson

In California, catastrophic wildfires that cause severe monetary and social damages have become a yearly occurrence. The clear increase in both the frequency and intensity of wildfires can be attributed to historic forest management practices, which has led to an extreme build-up of combustible materials in publicly owned forests across the state. Large areas are in urgent need of restoration and considering the extreme costs involved in removing excess burnable fuels, there is a clear need for innovative solutions to mitigate wildfire risk.

The attached media relates to recent research Max Eriksson conducted at the University of California, were he identified barriers to large-scale conservation efforts of California’s forests and examined the potential of stakeholder collaboration to overcome these barriers. During his time in Califonia, Max also engaged in research on public acceptance of forest management practices, the role of fire as a management tool, and water rights issues.

13. 12. Bücherflohmarkt

          

BÜCHERFLOHMARKT

 

Freitag, 13. 12.

ab 15.00 Uhr          

 

Auch in diesem Jahr öffnet das Robert-Musil-Institut/Kärntner Literaturarchiv seine Türen und lädt ein zum entspannenden Adventsplausch und Bücherflohmarkt: Raritäten und neuwertige Exemplare, Belletristik, Fachliteratur, Bildbände und historische Schnäppchen, außerdem Kinder- und Jugendbücher und Spiele!

An diesem Nachmittag und frühen Abend sind alle Freunde des Musil-Instituts eingeladen zum Schmökern und Stöbern. Gute Lektüre ist dabei zu äußerst günstigen Preisen zu erstehen.

 

Unleashing the Power of Social Media: Maximizing Your Personal Brand

Social Media spielt eine zunehmend große Rolle im Bewerbungsprozess und birgt viele Chancen, aber auch Stolpersteine, die vermieden werden sollten.

Weiterlesen

„Unser Job ist die Differenzierung. Wir sollten unangemessene Zuspitzungen vermeiden.“

Wie sinnvoll ist es, wissenschaftliche Inhalte in 30-sekündigen TikTok-Videos zu vermitteln? Andreas M. Scheu, Professor für Wissenschaftskommunikation und Wissenschaftsjournalismus, spricht sich im Interview für den persönlichen Austausch mit Menschen aus. Im Gespräch am Marktplatz sieht er mehr Chancen, das Vertrauen in Wissenschaft zu stärken.

Weiterlesen