Allein oder in der Gruppe Kaffee trinken: Studie zeigt kulturkonträres Verhalten von KonsumentInnen

Zahlreiche empirische Studien zeigen, dass Konsumentenentscheidungen und –verhalten von der jeweiligen Kultur geprägt sind. Eine aktuelle Untersuchung kommt zu einem gegenteiligen Ergebnis: Entgegen bisheriger Annahmen verhalten sich Besucherinnen und Besucher bei dem internationalen Kaffeehaus-Riesen Starbucks nicht so, wie man es entsprechend ihrer kulturellen Prägung erwarten würde.

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A reunion with … Margit Heissenberger

Margit Heissenberger studied Educational Science in Klagenfurt and earned her doctorate in Psychology. After many years in Vienna, Brussels and New York, she now lives in Velden again and is the managing director of the “Initiative für Kärnten” (Initiative for Carinthia). She has spoken to ad astra about her way back to Carinthia.  Read more

Forest inventory: Unmanned helicopters on a data collection mission

In many forests, the collection of information pertaining to the wood remains neglected, due to a shortage of specially trained personnel, specific expertise, funding, or appropriate technology. A project funded by the Austrian Research Promotion Agency (FFG) aims to put small, unmanned helicopters to work, measuring the parameters for the forest inventory.

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