27 Nov

International Peer-Mentoring: Career Tips for International Students in Austria

Veranstaltungsort: O.0.11

Our mentors are offering a practice-oriented session for international students who are looking for practical advice for finding jobs in Austria. The session includes tips about designing your CV, writing a cover letter, key resources for the job search, and input about further support offers by the University. Feel free to come by without registration!

27 Nov
Recurring

Lehrveranstaltung: Erfolgreich bewerben

Veranstaltungsort: O.0.0.1. (Universität Klagenfurt)

Das Karriere-Service ist die Schnittstelle zwischen Studium und Berufswelt. Es bietet persönliche Beratung, Workshops, Initiativen und Veranstaltungen mit dem Ziel, unsere Studierenden & Absolvent:innen beim Einstieg ins Berufsleben zu unterstützen. Im Rahmen der Lehrveranstaltung erwerben die Teilnehmer:innen wertvolle Kenntnisse und Kompetenzen zu den wichtigsten Bewerbungsschritten. Wichtig: alle vier Themenbereiche müssen absolviert werden, um die LV erfolgreich abzuschließen. 25.11.: Selbstpräsentation (8:15-11:45) 26.11.: Initiativbewerbung (8:15-11:45) 27.11.: Vorstellungsgespräch (13:30-16:45) 29.11.: Bewerbungsunterlagen (13:30-16:45) FEEDBACK-GESPRÄCH: nach individueller Termin-Vereinbarung im Laufe des WiSe2024. Anmeldung über das Campus-System: LV 000.011

27 Nov

Vorbereitung auf das Bewerbungsgespräch

Veranstaltungsort: O.0.01

Das Vorstellungsgespräch ist eine der letzten Hürden im Bewerbungswettlauf – gleichzeitig aber auch die entscheidende. Grund genug, sich gründlich vorzubereiten und sich fit zu machen.

27 Nov

W&R Gastvortrag: The Social Value of Financial Forecasts in Assessing the Creativity of New Product Ideas

Veranstaltungsort: HS 2

Concerns have long been voiced that taking account of expected financial outcomes early in the product development process inhibits the recognition and appreciation of creative product ideas. We look at a common situation in product development processes and propose that beyond the economic value of the financial information, social concerns influence the extent to which evaluators rely on financial forecasts. We provide evidence from three experiments on when, why and how the social value of financial information influences assessments of the creativity of new product ideas.Gerhard Speckbacher is the head of the department of Strategy & Innovation at WU Vienna University of Economics and Business. His research centers around strategy implementation and managerial accounting, stakeholder theory, and the management of innovation processes.